Shot By Shot

ניתוח טקסטואלי: שוט בעקבות שוט


הנסיכה הקסומה (The Princess Bride)
רוב ריינר | Rob Reiner | ארצות הברית | 1987

שם הסצינה: קרב חרבות בין ווסלי לאיניגו מונטויה


שם התלמיד/ה (אופציונלי) | שם בית הספר (אופציונלי)

96%

תיאור הסצינה המנותחת:

במרדף אחרי הנסיכה באטרקאפ, ווסלי מגיע ללמעלה של צוק גבוה. שם, הוא פוגש את איניגו מונטויה, שקיבל הוראות ברורות מראש שעליו להילחם עם ווסלי ולא לתת לו להגיע לנסיכה. לכן, איניגו מזמין את ווסלי לקרב חרבות. השניים נלחמים וניתן לראות ששניהם לוחמים מאוד טובים ומנוסים. לבסוף, ווסלי מנצח את איניגו ונותן לו מכה בראש שמעלף את איניגו (ווסלי מרחם עליו ולכן לא הורג אותו). כך, ווסלי עובר את איניגו וממשיך במסע שלו בחיפוש הנסיכה באטרקאפ.


הסצינה מנוגנת מגוגל דרייב רק בדפדפן כרום. אם הניגון לא עובד אפשר לצפות בסצינה ישירות על ידי לחיצה על chrome
הסצינה מנוגנת מגוגל דרייב אם הדפדפן הוא כרום. אם הניגון לא עובד אפשר לצפות בסצינה ישירות על ידי לחיצה על
הסצינה מנוגנת מגוגל דרייב אם הדפדפן הוא כרום. אם הניגון לא עובד אפשר לצפות בסצינה ישירות על ידי לחיצה על

שם הסצינה: קרב חרבות בין ווסלי לאיניגו מונטויה

תקציר הסצנה:

במרדף אחרי הנסיכה באטרקאפ, ווסלי מגיע ללמעלה של צוק גבוה. שם, הוא פוגש את איניגו מונטויה, שקיבל הוראות ברורות מראש שעליו להילחם עם ווסלי ולא לתת לו להגיע לנסיכה. לכן, איניגו מזמין את ווסלי לקרב חרבות. השניים נלחמים וניתן לראות ששניהם לוחמים מאוד טובים ומנוסים. לבסוף, ווסלי מנצח את איניגו ונותן לו מכה בראש שמעלף את איניגו (ווסלי מרחם עליו ולכן לא הורג אותו). כך, ווסלי עובר את איניגו וממשיך במסע שלו בחיפוש הנסיכה באטרקאפ.

שם התסריטאי:

William Goldman

שם התסריטאי בעברית:

ויליאם גולדמן

שם הצלם:

Adrian Biddle

שם הצלם בעברית:

אדריאן בידל

שם העורך:

Robert Leighton

שם העורך בעברית:

רוברט לייטון

תקציר הסרט:

תקציר עלילתי לסרט ״הנסיכה הקסומה״: סבא קורא לנכד החולה סיפור על "הנסיכה הקסומה". הסיפור עוקב אחרי בטקרופ, אישה צעירה שגרה בחווה בממלכה הדמיונית פלורין. היא מתאהבת בעוזר החווה ווסטלי, שעוזב לחפש את מזלו כדי להתחתן איתה, אך נחשב למת לאחר התקפה של הפיראט המפחיד רוברטס. חמש שנים אחר כך, בטקרופ נישאת בכפייה לנסיך הממלכה הומפרדינק. היא נחטפת על ידי שלושה רמאים: ויזיני הסיציליאני, פזיק הענק מאיסלנד, ואיניגו מונטויה, רועי דקר ספרדי המחפש נקמה על רצח אביו. אדם עטוי מסיכה רודף אחרי החוטפים, יחד עם הומפרדינק וחייליו. באזור "צוקי השיגעון", האיש השחור מנצח את איניגו בדו-קרב דקר, מכניע את פזיק ומביא את ויזיני לשתות רעל. הוא בורח עם בטקרופ, והיא מזהה אותו כווסטלי. הם מתאחדים לאחר שהוא אומר "כפי שתבקשי" בדרך ל"גיא הייאוש". בעוד ווסטלי נמצא במצב חמור, איניגו ופזיק מביאים אותו לרפא את מצבו. במהלך הקרב, איניגו הורג את רוגן, והם מצליחים למנוע את החתונה ולברוח. בסיום, ווסטלי ובטקרופ משתפים נשיקה חמה והנכד מבקש מהסבא לקרוא לו שוב את הסיפור למחרת. הסבא עונה: "כפי שתבקשי".

ווסלי / הפיראט האימה רוברטס / האיש בשחור

ווסלי הוא גיבור רומנטי אמיץ ונאמן. הוא לוחם מיומן, שנון ותחכום, עם יכולת תכנון מרשימה. הוא מתמסר לחלוטין לאהבתו לבאטרקאפ ומוכן להקריב הכל למענה. דמותו משלבת אומץ, הומור וערכים.

איניגו מונטויה

איניגו מונטויה הוא סייף מיומן עם מטרה אחת ברורה: לנקום את מותו של אביו. הוא בעל אובססיה לנקמה ברוצח, הרוזן רוגן, שהרג את אביו. איניגו ניחן בנחישות וכישרון יוצא דופן בסיף, לצד נאמנות עמוקה לחבריו. למרות הכאב והטראומה שמניעים אותו, הוא מפגין אצילות ורוך, והסיפור שלו הוא אחד המרכזיים והמרגשים בסרט.
מיקום הסצינה במודל מסעו של הגיבור
1 תמונת פתיחה
2 העולם הרגיל
3 הנושא המוצהר
4 קריאה להרפתקה
5 הסירוב לקריאה
6 האב הרוחני
7 חציית המפתן
8 מבחנים, בני ברית ואוייבים
9 ההכנה למערה הכמוסה
10 המבחן הגדול
11 התגמול
12 הדרך חזרה
13 מבחן אחרון
14 תחייה
15 חזרה לעולם הרגיל
16 תמונת סיום
הסצנה היא חלק די גדול במסעו של הגיבור שלנו - ווסלי. אם זאת, הסרט כולו לא מביא לידי ביטוי את כל שלבי המסע של הגיבור, אל רק חלקם. בסצנה שניתחתי, למשל, בא לידי ביטוי שלב 8 במסע - ״מבחנים, בני ברית ואויבים״. לכן, נתתי לסצנה דירוג כללי של 8 מתוך 16, שכן הסצנה תורמת למסע אבל אין בה עדיין את כל האלמנטים שאמורים להיות במסע הקלאסי של הגיבור.

ניתוח הסצינה שוט בעקבות שוט

סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
1
Long Shot: LS
High Angle
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אופקיים
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו בצד שמאל של המסך וווסלי בימין.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הקומפוזיציה מכינה אותנו לקרב הגורלי שעומד להתרחש.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-in | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Inigo: "You are ready then?" Westley: "Whether I am or not you've been more than fair."
מוסיקה: אין.
אפקטי קול: אין.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
2
Medium Close-Up: MCU
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אופקיים
אנכים
תיאור נרטיבי: סינגל של איניגו מונטויה.
תנועת הצילום: טיפה טילט אפ לפניו של איניגו.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הפריים מדגיש לנו את דמותו וחשיבותו של איניגו בקרב.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Inigo: "You seem a decent fellow, I'd hate to kill you."
מוסיקה: אין.
אפקטי קול: אין.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
3
Medium Close-Up: MCU
Eye Level
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
תיאור נרטיבי: סינגל של ווסלי.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הפריים מדגיש לנו את דמותו וחשיבותו של ווסלי בקרב.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Westley: "You seem a decent fellow, I'd hate to die."
מוסיקה: אין.
אפקטי קול: אין.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
4
Medium Long Shot: MLS
Low Angle
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
סגורה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו נמצא בפורגראונד מצד שמאל ווסלי בבאקגראונד מימין, במידגראונד ניתן לראות את החרבות של איניגו ווסלי מתחילות בקרב.
תנועת הצילום: טיפה פאן ימינה.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: בזכות הקומפוזיציה של הפריים ווסלי מרגיש כלוא על ידי איניגו - אך מצד שני הקירות שממסגרות את ווסלי נפתחות כלפי מעלה - מה שנותן לצופים תחושה של תקווה והרגשה שלווסלי יש סיכוי לנצח, למרות החוזקה של איניגו.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-Out | expanded cut | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג:
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: אין.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
5
Long Shot: LS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
סגורה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו נמצא במרכז השוט במידגראונד. ווסלי, עם גבו למצלמה, נמצא בפורגראונד בצד ימין של המסך.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: גבו של ווסלי מצד ימין בשילוב עם הקיר גבוה מצד שמאל של המסך נותנים תחושה שהם ״כולאים״ את איניגו. השוט מעביר תחושה ואיניגו חלש יותר מווסלי ולא יודע מה מחכה לו.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: ״ויש״ של חרבות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
6
Long Shot: LS
Eye Level
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אופקיים
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: ווסלי נמצא במרכז השוט במידגראונד. איניגו, עם חצי גב למצלמה, נמצא בפורגראונד בצד שמאל של המסך. הרקע של השוט פתוח וחושף יותר מהמרחב בו השניים נלחמים.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: לעומת איניגו שמרגיש ״כלוא״ בפריימינג שהיה בו בשוט הקודם, בזכות הבאקגראונד הפתוח של השוט, ווסלי לא מרגיש מאוד כלוא ומאויים בשוט.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: אין.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
7
Long Shot: LS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
תיאור נרטיבי: איניגו וווסלי נלחמים, איניגו נמצא קדימה יותר והשניים זזים קדימה ואחורה במהירות.
תנועת הצילום: טיפה תנועה ימינה של המצלמה כדי לעקוב אחרי תנועתן של הדמויות.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: ווסלי ואיניגו נמצאים במרכז השוט כשלצידם קירות.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-away | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
8
Extreme Long Shot: ELS
High Angle
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: ווסלי ואיניגו נלחמים על רקע הנוף היפה, הם נמצאים יחסית בבאקגראונד בצד שמאל של המסך.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הפריים מאוד פתוח ורחב והקומפוזיציה מעבירה את התחושה שמדובר בקרב ארוך וקשה.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-in | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
9
Medium Long Shot: MLS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו במרכז השוט נלחם בווסלי שנמצא בצד ימין עם גבו מופנה למצלמה, המצלמה זזה עם הדמויות ימינה ונשארת לבסוף רק על איניגו שממרכז באמצע הפריים.
תנועת הצילום: פאן ימינה.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הפריים מתחיל בטו שוט על ווסלי ואיניגו אבל כאשר הדמויות זזות המצלמה זזה גם ומשאירה בפריים רק את איניגו.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
10
Medium Long Shot: MLS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: ווסלי נמצא במידגראונד במרכז השוט, גבוה יותר מאיניגו - שנמצא בפורגראונד מצד שמאל עם גבו חצי מופנה למצלמה.
תנועת הצילום: Crane Up.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: שתי הדמויות נמצאות במרכז הפריים והקומפוזיציה היא פתוחה.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-away | shot/reverse-angle-shot | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Westley: "I thought it fitting, considering the rocky terrain."
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
11
Long Shot: LS
Eye Level
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אופקיים
אנכים
תיאור נרטיבי: ווסלי מקפץ למטה ממדרגות ונוחת על הקרקע. השוט מצלם את הדמויות מהפרופיל, איניגו גבוה מווסלי בצד שמאל ווסלי בימין.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הקומפוזיציה כאן פתוחה והדמויות נמצאים בגבהים שונים. יש הרבה קווים מכווינים מכל מיני סוגים והרבה תנועה של הדמויות.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-away | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
12
Long Shot: LS
Eye Level
00:05
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו וווסלי ממשיכים להילחם בחוזקה וזזים במהירות בצעדי רדיפה.
תנועת הצילום: דולי שמאלה ופאן ימינה.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הדמויות ממוקמות בטו שוט והמצלמה פונה ימינה וחושפת עוד מהמרחב. התנועה של השוט מדגישה את התנועה הרבה של הדמויות.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-in | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Inigo: "You are wonderful!"
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
13
Medium Shot: MS
Eye Level
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: ווסלי במרכז הפריים נלחם באיניגו שנמצא בפורגראונד מצד ימין.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: איניגו נמצא עם גבו למצלמה וווסלי הוא במרכז הפריים. הקומפוזיציה פתוחה והקווים בפריים מכוונים כלפי איניגו.
עריכה:
סוג הקאט: cut | cut-Out | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Westley: "Thank you. I've worked hard to become so."
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
14
Medium Long Shot: MLS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו נלחם בווסלי במרכז השוט כשווסלי נמצא בצד שמאל.
תנועת הצילום: קצת דולי קדימה.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: איניגו נמצא בצד ימין של המסך וווסלי בשמאל. הרקע הפתוח והקו שיוצר הקיר מדגישים את איניגו ומציגים אותו בצורה שונה מזו של ווסלי - שנמצא רק על רקע הקיר האפור.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-away | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Inigo: "I admit it, you are better than I am."
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
15
Long Shot: LS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: איניגו חושף שהוא לא שמאלי ביד ועובר להילחם ביד ימין - ווסלי נבהל וזז במהירות ימינה ומתחיל לעלות במדרגות. איניגו עולה אחריו.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הקומפוזיציה בשוט מאוד פתוחה ולא מאוד סימטרית. ווסלי עולה במרגות ואיניגו אחריו.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-away | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
16
Long Shot: LS
Eye Level
00:03
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: השניים ממשיכים להילחם בזמן שעולים במדרגות, ווסלי מצד ימין מאחורה יותר בפריים ואיניגו משמאל.
תנועת הצילום: Crane Up.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: קל הקווים בשוט מכוונים בדיוק לאן ווסלי ואיניגו נלחמים. הקומפוזיציה פתוחה והדמויות זזות הרבה בטוח הפריים.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-in | shot/reverse-angle-shot | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
17
Long Shot: LS
Eye Level
00:02
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אופקיים
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: לאחר שנדמה שווסלי עומד להפסיד - ווסלי חושף בפני איניגו שהוא גם לא שמאלי ביד. הוא מעביר את החרב ליד ימין ונלחם בחוזקה.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הקומפוזיציה פתוחה ולא סימטרית.
עריכה:
סוג הקאט: cut | punch-in | shot/reverse-angle-shot | single | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: Westley: "There's something I ought to tell you." Inigo: "Tell me!"
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:
סכימת צבעים מרכזית
סכימת צבעים משלימה
18
Long Shot: LS
High Angle
00:04
קומפוזיציה:
א-סימטרית
לא מאוזנת
פתוחה
אנכים
אלכסוניים
תיאור נרטיבי: ווסלי נמצא גבוה יותר בצד שמאל של המסך בזמן איניגו מימין יורד במדרגות מרוב פחד מווסלי.
תנועת הצילום: אין.
אור וצבע: תאורה של אמצע יום, פלטת צבעים חומה, אפורה ושחורה בעיקר.
פריים וקומפוזיציה: הקומפוזיציה פתוחה ולא סימטרית.
עריכה:
סוג הקאט: cut-on-action | cut-away | Establishing/Re-Est | classic editing |
היחס בין השוטים: שמירה על הקו הפעולה | שמירה על עקרון ה30 מעלות | שמירה על התאמת כיוון המבט |
דיאלוג: אין.
מוסיקה: מוזיקת קרב מותחת, לא דיאגטית (סקור מקורי).
אפקטי קול: סאונד של חרבות מתנגשות.
משמעות:

משמעות הסצינה כולה
הסטינג
השפעה על אופי הדמות: התפאורה של הצוק הגבוה שמה את הדמויות במצב של אתגר פיזי משמעותי, מה שמחזק את האישיות והכישרון של הדמויות. איניגו מונטויה, הלוחם המיומן, נמצא בסביבה שמתאימה למי שמחפש אתגרים ורוצה להוכיח את כישוריו, בעוד שווסלי, גיבור הרפתקאות, מתמודד עם התנאים הקשים כדי להשיג את מטרותיו. הלבוש של איניגו, המתוארת כמתאימה לקרב, מדגיש את ההתמקדות שלו בכבוד ובניסיון, בעוד שווסלי לובש בגדים פשוטים יותר, מה שמעיד על גבורתו ומוכנותו להתמודד עם כל מצב.
השפעה על העלילה: התפאורה, עם הצוק הגבוה והרקע הסלעי, משפיעה על התרחשות הסיפור בכך שהיא יוצרת אתגר פיזי שדורש מהדמויות להפעיל את מיטב כישוריהם. המקום מספק תפאורה דרמטית שממחישה את עוצמת הקרב ומוסיפה למתח. התפאורה מקימה אותנו בזמני ימי הביניים, וגם מספקת קונטקסט פיזי שמחדד את הקונפליקט ומעצים את הדרמה שבסצנה.
השפעה על הקונפליקט: התפאורה בסצנה מעצימה את הקונפליקט בין הדמויות, שכן היא מוסיפה ממד של סכנה שמחייב את הדמויות להתמקד בכישוריהם ובכוחן. העימות על הצוק מחזק את תחושת האתגר והדרמה, ומייצר קונפליקט עז יותר בין איניגו לווסלי. הסביבה מגבירה את תחושת הקונפליקט הפיזי והרגשי, ומסמלת את ההתמודדות הקשה שהדמויות צריכות לעבור.
השפעה על הרגש: התפאורה עם הצוק הגבוה והסביבה הקשה תורמת לטון הרגשי של הסצנה בכך שהיא מייצרת תחושת מתח ואי-נוחות. המקום הגבוה והסלעי יוצר תחושה של סכנה מתמדת ומעורר רגשות של מתח ודרמה בקהל. התחושות הללו מעצימות את ההשקעה הרגשית של הצופים ומביאות לידי ביטוי את הקונפליקט העמוק ואת האתגר שבקרב.
עבודת המצלמה
השפעה על אופי הדמות: עבודת המצלמה בסצנה מדגישה את הדמויות באמצעות קומפוזיציה שמציבה את שני הלוחמים במרכז הפריים, מה שמבטיח שיתפסו את רוב תשומת הלב של הצופים. זוויות מצלמה בגובה העיניים הממוקמות לפעמים בהעמדה נמוכה יחסית על הצוק מעצימות את גובה הסצנה וממחישות את היכולת והעוז של הדמויות. לעיתים מצלמת היד מצלמת את התנועה של הדמויות בהגדלה מהירה, מה שמבליט את פעולותיהן ומגביר את הדינמיקה בין השניים. בנוגע לתאורה וקומפוזיציה: התאורה בסצנה נוטה להיות טבעית וממוקדת, עם אור שמש המדגיש את הסביבה החיצונית והקפדנות של הקרב. התאורה הזו מספקת חדות ודרמטיות לפנים ולגופים של הדמויות, ומביאה לידי ביטוי את הבעות הפנים והרגשות בזמן הקרב. קומפוזיציה זו גם מדגישה את התנועות והתחבולות של הדמויות, כמו כיצד ווסלי מתמרן את חרבותיו מול איניגו.
השפעה על העלילה: בנוגע לנקודת המבט של המצלמה, הצילומים משתנים בין נקודת מבט רחבה שמראה את הצוק ותחום הקרב כולו, לבין שוטים קרובים יותר שמתמקדים בפרטים חשובים של הקרב, כמו תנועות החרבות והבעות הפנים. צילומי נקודת מבט מספקים לצופים תחושת מעורבות ותחושת דינמיות, בעוד שצילומי תקריב מדגישים את המתח והאינטנסיביות של הקרב. זה עוזר להניע את הסיפור קדימה ולתפוס את החשיבות של כל פעולה בתוך הקרב. תנועות מצלמה כמו מעברים חדים או מעקבים אחרי הדמויות משפרות את הבנת הסיפור בכך שהן עוקבות אחר ההתפתחות של הקרב ומאפשרות לצופים לעקוב אחרי כל שלב בהתמודדות. למשל, תנועת פאן מהירה אחרי תנועות הדמויות עוזרת להמחיש את האינטנסיביות של הקרב ומספקת תחושת אקשן ואנרגיה.
השפעה על הקונפליקט: המצלמה מגבירה את המתח בסצנות קונפליקטיות באמצעות תקריבים על הבעות הפנים והפעולות המהירות של הדמויות. חיתוכים מהירים בין צילומים שונים של הקרב – כמו תקריבים על החרבות בזמן ההתקפות – עוזרים להמחיש את הקונפליקט ואת הכאב והמאמץ של הדמויות. שינוי מהיר בזוויות מצלמה וחשיפה מיידית לפעולות הקרב מוסיפים למתח ולתחושת הדרמה. המצלמה משמשת להדגשת הדינמיקה הכוחנית בין הדמויות על ידי הצגת תנועות מהירות וחדות של החרבות וההתקפות. היא מדגישה את הקשיים והמאבק הפיזי בין ווסלי ואיניגו ומייצרת חוויה אינטנסיבית יותר עבור הצופים.
השפעה על הרגש: המצלמה תורמת רבות לעיסוק הרגשי של הקהל בכך שהיא ממקדת את תשומת הלב בפנים ובגופים של הדמויות, מה שמאפשר לצופים לחוות את התסכול, האומץ והמתח של הקרב בצורה ישירה. תקריבים על הבעות הפנים ותנועות מהירות בוחרות את המוקדים הרגשיים החשובים ומעמיקות את ההשקעה הרגשית של הצופים. בנוגע לתנועות ומחוות ספציפיות, תנועות מצלמה מהירות, חיתוכים בין זוויות שונות והמעבר בין סוגים שונים של שוטים מעוררות תגובות רגשיות חזקות. התמקדות בפרטים כמו ההתנגשויות של החרבות והבעות הפנים החיוניות מחדדת את הרגשות ומובילה את הצופים לחוות את התשוקה, האומץ והקונפליקטים הפנימיים של הדמויות בצורה חיה ומעוררת הזדהות.
סאונד
השפעה על אופי הדמות: הסאונד בסצנה, כולל אפקטים קוליים של החרבות, משמש להדגשת האופי והרגשות של הדמויות. הצלילים של החרבות המתנגשויות והכשלות מדגישים את המיומנות והניסיון של הדמויות. הדיאלוגים, כאשר הם קיימים, משקפים את הכוונות ואת רמת ההתרכזות של הדמויות – איניגו מראה קונפליקטים פנימיים עם משפטים שמצביעים על רצון נקמה, בעוד שווסלי מביע ביטחון ונחישות באמצעות הצלילים והאינטונציה של הדיבור. האפקטים הקוליים של החרבות – התנגשותן, השפשוף והצלילים הקטנים של התנועה – יוצרים מוטיב ייחודי לכל דמות. הצלילים של חרבות איניגו מצביעים על אגרסיביות ומקצועיות, בעוד שצלילים של חרבות ווסלי מעידים על זריזות ותחכום. סאונד זה מסייע להבדיל בין הסגנון של כל דמות ולשדר את אופן הקרב שלהן.
השפעה על העלילה: הסאונד בסצנה עוזר לבנות ולהניע את העלילה על ידי יצירת תחושת אקשן ומתח. אפקטי הסאונד של הקרב, כמו התנגשות החרבות, מוסיפים דינמיקה ומעמיקים את החוויה הקולנועית, מה שמוביל את הצופים להבין את הקושי ואת הדרמה של הקרב. תוספות כמו צלילים של נשימות או פסקי זמן יכולים לספק רמזים על עייפות או על שינוי במהלכי הקרב. בנוגע לאלמנטים שמיעתיים, אין פלאשבקים או דיאלוג מחוץ למסך בסצנה זו, אך אפקטי הסאונד והמתח הקוליים עוזרים ליצור קצב ולהנחות את התפתחות הקרב. סאונד הקרב מספק הקשר וזמן בתוך הסיפור, כשצלילי החרבות מעבירים את הפעולה והמתח בצורה ברורה.
השפעה על הקונפליקט: הסאונד בסצנה תורם משמעותית למתח ולפתרון הקונפליקטים. המוזיקה המותחת, עם קצב אינטנסיבי ומקצב משתנה, מחדדת את הדרמה והמתח שבקרב. המוזיקה עוקבת אחרי התקדמות הקרב, מחזקת את תחושת הדחיפות ומדגישה את השיאים והמשברים במהלך הקרב. רגעים של הפסקת מוזיקה או שקטים בולטים בתזמון הנכון, מוסיף לציפייה ולדרמה של הקרב. השתיקות מביאות את הצופה להתרכז בקולות הסביבתיים ובתנועות הדמויות, ובכך מעצימות את תחושת הקונפליקט והעימות. באופן כללי, הסאונד בסצנה לא רק מלווה את הקרב אלא גם מגדיל את עוצמתו, תורם לחוויית הצפייה ומחבר את הצופה בצורה עמוקה יותר לאירועים המתרקמים על המסך.
השפעה על הרגש: עיצוב הסאונד בסצנה מעורר רגשות כמו מתח וחרדה, בעיקר באמצעות אפקטים קוליים של הקרב ובאמצעות המקור המקורי של הסצנה. הצלילים המוחשיים והחזקים של החרבות יוצרות תחושת אקשן ודינמיות שמושכת את הקהל לחוות את המתח של הסצנה באופן אינטנסיבי. הצלילים השונים של הקרב – חיכוכים, התנגשותות – מוסיפים שכבות של רגש ומעורבות. בסצנה ישנם רגעים של ניגודיות בין רעשי הקרב לבין רגעים שקטים יותר. ניגודיות זו יוצרת תוספת רגשית שמגברת את התחושות של הניצחון וההצלחה. התנועות והאפקטים הקוליים המגוונים מביאים את הצופים לידי תחושת הזדהות עמוקה יותר עם הדמויות ועם הסיפור. באופן כללי, הסאונד בסצנה משמש ככלי קריטי להעצמת הדינמיקה של הקרב, להדגשת אופי הדמויות, וליצירת חוויות רגשיות משמעותיות עבור הצופים.
עריכה
השפעה על אופי הדמות: העריכה תורמת לפיתוח הדמויות על ידי הצגת רצפים של קרב הממחישים את כישוריהן ומניעיהן. לדוגמה, העריכה מציגה את איניגו ואת ווסלי באמצעות קטעים קצרים שמראים את תנועותיהם ואת הבעות הפנים שלהם. זה מסייע לחשוף את התשוקה של איניגו לנקמה ואת הכישרון של ווסלי, ובאופן זה העריכה מחזקת את תחושת הדמויות והמאבק הפנימי שלהן. קצב העריכה בסצנה עולה משמעותית במהלך הקרב. חיתוכים מהירים בין זוויות שונות וקטעים שונים של הקרב משקפים את ההתפתחות הדרמטית של הסיפור ואת הדינמיקה של הקרב. העלייה בקצב העריכה מייצגת את ההתלהבות והמתח של הקרב, ומחזקת את תחושת האינטנסיביות והאקשן, אשר משקפת את מצב הנפש של הדמויות.
השפעה על העלילה: העריכה משפיעה על המבנה הנרטיבי על ידי חיתוכים מהירים שמובילים אותנו דרך רצפים של פעולה ומתח. חיתוך צולב בין פעולות הדמויות בתוספת לעריכה מקבילה מאפשר לצופים לעקוב אחרי התפתחות הקרב בזמן אמת. זה עוזר לבנות את הדרמה ולשמור על עניין הקהל, תוך שמירה על קצב מתוח ומתפתח. הקצב המהיר של החיתוכים במהלך הקרב עוזר להעצים את תחושת האקשן והמתח. חיתוכים מהירים בין פרטים שונים של הקרב – כמו התקפות, הבעות פנים ותנועות חרבות – משפרים את תפיסת העלילה על ידי יצירת תחושת דינמיות ומעורבות גבוהה יותר עבור הקהל.
השפעה על הקונפליקט: העריכה מעצימה את הקונפליקט באמצעות חיתוכים מהירים במהלך הרצפים הפעילים של הקרב. זה מגביר את תחושת המהירות והעימות, ויוצר דינמיקה מרתקת בין הדמויות. חיתוכים מהירים בין תנועות חרבות ותגובות דמויות עוזרים להדגיש את הקונפליקט הפיזי והרגשי. בהקשר של מניפולציה זמנית: קטעים של הילוך איטי או חיתוכים מדודים עשויים לשמש כדי להדגיש רגעים חשובים כמו מהלך מבריק של ווסלי או התעוררות מחדש של איניגו. מניפולציות זמניות אלו מסייעות להעצים את המתח ולהוסיף נופך דרמטי למאבק הפיזי.
השפעה על הרגש: העריכה תורמת להשפעה הרגשית של הסצנה על ידי שימוש בחיתוכים מהירים ובמונטאז'ים שמאפשרים לקהל לחוות את הקרב בצורה אינטנסיבית. ג'מפ קאטס ותנועות מהירות מדגישות את הכאוס ואת המתיחות של הקרב, מה שמגביר את הרגשות שצפים אצל הצופים. רגעים כמו חיתוכים חדים לתקריבים על הבעות הפנים של הדמויות או לחלקים קריטיים של הקרב מעוררים תגובות רגשיות ספציפיות. לדוגמה, חיתוך מהיר לבעות פנים מותשות או לתנועות חרבות רוויות בקצב גבוה יוצר תגובה רגשית של הזדהות, מתח והתרגשות מהקרב. באופן כללי, העריכה בסצנה של הקרב בין ווסלי ואיניגו מונטויה משתמשת בטכניקות של חיתוכים מהירים, שינוי קצב ותזמון מדוד כדי לשפר את האקשן, הקונפליקט והרגש, ולספק לצופים חוויה קולנועית מתוחה ומעורבת.
בימוי
השפעה על אופי הדמות: במהלך הקרב, התנוחות והתנועות של הדמויות מראות את מערכות היחסים שלהן זו עם זו. איניגו מונטויה ממתין בסבלנות ומתמקם במיקום אסטרטגי על הצוק, מה שמביע את הכבוד שלו לקרב ואת רצונו לנצח באמצעות כישוריו בלבד. ווסלי, מצד שני, מתקדם באומץ ובתחכום, מה שמצביע על ביטחונו ומקצועיותו. האופן שבו הם נעים ומקיימים אינטראקציה מדגיש את הדינמיקה של הקרב – איניגו נראה מוכן ומרוכז, בעוד שווסלי מציג יכולת גמישות ותגובה מהירה. הפעולות של הדמויות, כמו התנועה המהירה והתחבולות של ווסלי מול התשומת הלב הממוקדת והטכניקה של איניגו, מעבירות את הכוונות הפנימיות שלהן. איניגו, בהנחה שהוא מונע מהכבוד, נלחם בצורה מסודרת וממוקדת, בעוד שווסלי, המניעו הוא הצלת הנסיכה, משתמש באסטרטגיות שונות כדי להתגבר על האתגר. אינטראקציות אלו מדגישות את הבדלי המניעים והאסטרטגיות בין הדמויות.
השפעה על העלילה: העמדה של הדמויות על הצוק הגבוה תורמת להתקדמות העלילה בכך שהיא מספקת מקום אידיאלי לקרב דרמטי שמעלה את האתגר שבווסלי חייב לעמוד. תנועת הדמויות והאופן שבו הן נלחמות מבססים את ההתפתחות הסיפורית - איניגו עוצר את ווסלי בדרכו לנסיכה, ותחכום הקרב מקדם את התפתחות הסיפור על ידי הדגשת האתגרים שווסלי נתקל בהם. תנועת הדמויות, במיוחד של איניגו הממתין ומדגים את כישוריו הקרביים, עוזרת לבסס את נקודת המפתח בעלילה – הקרב בין ווסלי לאיניגו הוא מכשול משמעותי במסע של ווסלי. התקדמות הדמויות במהלך הקרב גם מסייעת לפתור את הקונפליקט הראשי, כשהקרב עצמו מספק את האתגר המרכזי שבווסלי מצליח לעבור את איניגו ולהמשיך במטלתו.
השפעה על הקונפליקט: מיקום הדמויות על הצוק יוצר מתח פיזי ורגשי. הקרב מתנהל על שטח קשה ומסוכן, דבר שמגביר את האתגר והמתח בין הדמויות. התנוחות והפעולות שהדמויות מבצעות, כגון התקפות והגנות, יוצרות קונפליקט מתמשך ומוחשי, כשהן מתמודדות עם התנאים הקשים ועם יכולות היריב. בנוגע לעימות והימנעות, ישנם רגעים שבהם איניגו ממתין בסבלנות ותקופה שבה ווסלי מפעיל את כישוריו כדי לעבור את הקושי, דבר שמגביר את הקונפליקט. התנועות וההימנעויות מעצימות את ההרגשה של התמודדות קשה ותחושת עימות מתמדת, ובכך מחזקות את התחושות הפיזיות והרגשיות של הקרב.
השפעה על הרגש: העמדה של הדמויות, יחד עם תנועתן בתוך סצנת הקרב, משפיעה על הרגש של הקהל בכך שהיא יוצרת תחושת מתח ואנרגיה גבוהה. התמקדות על הפעלת כוח והתמודדות בתנאים קשים גורמת לצופים להרגיש את הקושי והדרמה של הקרב, ולעיתים אף להזדהות עם הדמויות הנלחמות. בהקשר של תנועות ומחוות ספציפיות, תנועות כמו התקפות מסונכרנות, הימנעות מהתקפות, והתמודדות עם הסכנות המיידיות של הקרב מעוררות תגובות רגשיות אצל הקהל. התנועות המהירות והמתוחכמות של ווסלי מול הטכניקה הממוקדת והנחושה של איניגו עוזרות להחמיר את המתח וליצור תגובות רגשיות חזקות, שמעמיקות את החיבור של הצופים לסיפור ולדמויות. באופן כללי, הבימוי והעמדה בסצנה זו משמשים ככלים מרכזיים בהעברת המתחים, הפיתוח הדמויות, והרגשות של הצופים, תוך שמירה על הדינמיקה הדרמטית והאסתטית של הקרב.

Color palette creator